توسعه اقتصاد دانش بنیان منوط به ارزشگذاری دارایی نامشهود است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: بدون داشتن یک نظام ارزشگذاری صحیح برای دارایی‌های نامشهود امکان توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد و در دنیا حدود ۹۵ درصد دارایی شرکت‌ها مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود اظهار داشت: در صورتی که نظام ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود اجرایی شود، می‌توانیم بگوییم مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بدون داشتن یک نظام ارزشگذاری صحیح برای دارایی‌های نامشهود امکان توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد، گفت: طبق بررسی‌های بنده از ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا، حدود ۹۵ درصد دارایی آنها مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

وی افزود: تا امروز نظام ارزشگذاری در سه حوزه آماده شده است، تلاش می‌کنیم در استانداردسازی این حوزه نیز کمک کنیم.

فیروزآبادی گفت: بخش تشخیص، ثبت و ارزشگذاری در حوزه ارزشگذاری شرکت‌ها در حال انجام شدن است و نکته بعدی اعتباردهی به این ارزشگذاری است و باید این ارزشگذاری را برای بانک‌ها معتبر کنیم و اگر همین یک قلم اجرایی شود تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی خطاب به رییس سازمان بورس گفت: بحث تسهیل و تسریع بازار مربوط به دانش‌بنیان‌ها در بورس است. اگر بتوانیم نظام ثبت، تشخیص و ارزشگذاری را به خوبی به کار بگیریم، شاهد نتایج بسیار بزرگی خواهیم بود که منجر به جمع شدن نقدینگی سرگردان در جامعه و کاهش تورم شود.

کد خبر 66048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =